Zoeken
Welkom op de pagina van groep 5 (en 4)



Dit jaar hebben wij een groep 4/5. Samen zijn wij unit 2. Daarom werken we ook in twee lokalen in de unit.

Wij zijn dit schooljaar gestart met het maken van groepsafspraken, met de titel "Zo willen we het in de groep". Deze afspraken zijn:
  • We helpen elkaar.
  • Iedereen mag meedoen. (als het kan)
  • We zijn voorzichtig met onze spullen.
  • We proberen conflicten samen op te lossen.


OEFENTIP;  OOK THUIS MET      www.redactiesommen.nl



Voor een  spreekbeurtbeurt moeten de kinderen;
  • veel begrijpelijke informatie opzoeken en noteren.
  • dit verdelen in 4 tot 6 hoofdstukken
  • je moet zo'n 5 minuten over het onderwerp kunnen praten. (TIP; met hulp van zo veel mogelijk plaatjes/foto's)
 

Je hebt een goede spreekbeurt ALS…..

  • Je veel goede plaatjes op de goede volgorde hebt.
  • Je duidelijk praat.
  • Je alles zelf snapt en kan uitleggen.
  • Je spreekbeurt minstens 5 minuten duurt.
  • Je de informatie verteld. Je mag spieken op je tekstblad, maar je hoeft niet alles te vertellen. (je mag iets vergeten)
 

ZORG DAT JE EEN WEEK VAN TEVOREN KLAAR BENT, ZODAT JE KAN OEFENEN!

Inloggen op Google-Classroom via www.google.nl voor je spreekbeurt
  1. ga naar www.google.nl
 
  1. klik op inloggen
 
  1. voer  het  emailadres in voornaamachternaam@talenthoorn.nl
 
  1. type dan  classroom.google.com  in de adresbalk en druk op enter.
 

 
  1. Nu zit je op Google-Classroom

Wie heeft wanneer de spreekbeurt?

GROEP 5

 

Jahnella

17-1

Suriname

 

Jason

29-11

games

 

Jaydrian

22-11

Antillen

 

Jayla

13-12

tijgers

 

Myrthe

24-1

paardrijden

 

Nena

31-1

kristallen

 

Adam

7-3

piramides

 

Anthony

28-2

beren

 

Deshantelly

6-12

gezond eten

 

Jaylinn

15-11

tennis

 

Jessey

10-1

giraffen

 

Mariem

7-2

Marokko

 

Murhaf

20-12

slangen

 

Selma

14-2

Suikerfeest



Welk werk is er mee naar huis gegaan?
Nog niet van toepassing
 

Voorleeswedstrijd 

Voor een  voorleesbeurt moeten de kinderen;
  • een "verhaalboek" helemaal hebben gelezen en begrijpen
  • een stukje uitkiezen om te lezen (zo'n 5 minuten leestijd) en veel oefenen
  • dan voorbereiden van de bespreking. Je bespreekt;
  1. Wat is de titel van mijn boek / wie is de schrijver / wie is de tekenaar?
  2. Waarom heb ik dit boek gekozen?
  3. Over wie gaat het en wat gebeurt er vooral? (belangrijkste gebeurtenissen)
  4. Wat is er gebeurd, vlak voor het stukje wat je gaat voorlezen?
  5. Als laatst je stuk mooi voorlezen. (let op niet te snel of te vlug / duidelijk / even stoppen bij punten en komma's / leef je een beetje in/gebruik een vertelstem en een "stemmetjesstem")
  6. Kijk redelijk vaak ook naar de kinderen. (dus niet alleen in je boek kijken)