Zelfstandig werken aan je eigen doelen: met Snappet oefenen en leren leerlingen doelgericht en houd de leerkracht gemakkelijk vinger aan de pols.

Digitaal leren met Snappet

24-08-2020

Vanaf groep 4 werken de kinderen van Wereldwijzer op een chromebook met de adaptieve software van Snappet. Door digitale verwerking van de lesstof maken leerlingen meer opgaven in minder tijd.  Bij het werken in schriften of werkboeken ziet een leerkracht soms pas bij het nakijken welke leerling extra aandacht en uitleg nodig had. Met Snappet is dit live, tijdens de les al te zien. Dit én de directe feedback die leerlingen zelf krijgen in Snappet, motiveert en versnelt het leerproces.

In Snappet ziet een leerkracht tijdens de instructie al wie het leerdoel en de instructie begrijpen. Daarna zien ze tijdens de zelfstandige verwerking in één oogopslag wie vastloopt en hulp nodig heeft, afgeleid is of juist al bijna klaar is. Het is duidelijk wie de aangeboden doelen behaald heeft en wie extra uitleg nodig heeft. Met deze informatie weet een leerkracht altijd hoe de klas ervoor staat en wat de beste vervolgstap is. En dat geldt ook voor de kinderen zelf. Ze zien wat ze al beheersen en waar ze nog meer uitleg en oefening voor nodig hebben.

Leerkracht aan het woord

Wereldwijzer is een school die niet stil staat. We zijn kritisch op ons werk en samen kijken we steeds hoe het nog beter kan.